luni, 6 iulie 2015

Bananele cocotierilor din Congo

Da. De multe ori ma gandesc cum ar fi sa culegi banane din cocotierii  aflati in Congo. Multi m-au crezut nebun, dar nu i-am ascultat pentru ca nimeni nu a inteles ce am vrut sa zic.
Da. Vreau sa culeg bananele cocotierilor din Congo. Multi mi-au spus ca este practic imposibil ca un cocotier sa faca banane. Dar repet ...  nimeni nu a inteles mesajul pe care eu am vrut sa il transmit.

Da dragii mei. Veniti sa culegem bananele cocotierilor din Congo. Pentru ca este dreptul nostru sa credem in ceea ce visam. Este dreptul nostru sa ne uitam la o nuca de cocos si sa credem ca este o banana. Chiar daca bananierul respectiv in mintea mea este un banal cocotier. Orice lucru imposibil pare posibil cand visezi cu inima si gandesti cu sufletul. Eu am ales sa numesc banana aceea nuca de cocos precum il numesc cocotier pe acel arbust care produce banane.

Acesta este jocul perceptiilor dragii mei. Indiferent de ce avem in fata, omul are dreptul sa creada ce vrea si are libertate de a interpreta. De multe ori judecam bananele dupa aspect si nucile de cocos dupa tarie. De multe ori un cocotier il percepem ca pe un bananier de Congo. Dar oare de ce cresc banane in cocotierii din Congo? Raspunsul este simplu. Pentru ca in Congo le este permis acest lucru. In Congo lumea canta despre razboi in speranta gasirii pacii, in Congo oamenii sunt buni prin rautatea lor de a indeparta violentul. Pentru ca oamenii sunt asa loviti de soarta incat permit bananelor sa creasca in cocotieri. Si am uitat sa mentionez ca imi place sa culeg acele banane albastre ale cocotierilor pitici din Congo.

Nu trebuie sa renunti pentru nimic in lume la visele si convingerile tale deoarece ele pot deveni realitate. Asa cum s-a intamplat si pentru mine.

Traiesc in Congo si sunt o banana albastra judecata de altii ca fiind o banala nuca de cocos.

Acesta este defectul nostru al romanilor. Traim intr-o tara care nu difera mult de Congo. Avem perceptii diferite si judecam oamenii dupa bunul nostru plac. Si mai grav este ca permitem acestui lucru sa se intample. Vom ramane doar niste banane albastre picate din cocotierii din Congo.

"Istoria nu va uita pe vinovati si vinovati suntem cu totii: unii, pentru ca am tacut, altii pentru ca am gresit. Cu totii pentru ca am suportat." - Ion Antonescu

"Mintile luminate discuta idei, mintile mediocre discuta evenimente, mintile mici dicuta oamenii." - Eleanor Roosevelt

"Faptul ca nu-ti atingi scopul in viata nu este o tragedie. Adevarata tragedie este ca nu ai unul." - Benjamin Mays

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu